Øv! Slut med Google Autorship fotos
Google har droppet Google Autorship fotos - desværre!
Øv, øv og 3 gange øv - jeg vi savne Google Autoship
Google er ligesom kæresten derhjemme. Sommetider får du et kys. Andre gange får du en sur karklud lige i øjnene. Nogle gange er det forkert, ligegyldigt hvad du gør. Sådan er det lige nu, hvis du har bekræftet dit Google Authorship for at få dit portræt i søgeresultaterne.
Lad os bare starte med den (synes jeg) dårlige nyhed: Google har kvittet author ship-fotos - og denne gang for good, hvis vi skal tro Mark Traphagen fra Virante.
Du har måske bemærket, at der sommetider var billede på - sommetider ikke. Det skyldes sandsynligvis, at Google eksperimenterer. Resultatet af testene er, at den authorship-billedfrie visning ikke betyder noget for trafikken på de tusind små hjemmesider derude. Påstår Google altså.
Google ... I don't believe you
Mange andre test har nemlig vist, at et søgeresultat med foto får mange flere til at klikke sig vej til hjemmesiden, når konkurrenterne vel at mærke ikke har foto på.
Så for at gøre en lang historie kort: Hvis alle dine konkurrenter også har billede på i dag, gør det sikkert ikke den store forskel for dig, medmindre selvfølgelig du ser så godt ud, at folk hellere vil klikke på dig.
Men hvis du er en af de få i din branche, der har bekræftet Google Authorship og fået et billede i præmie, er der kun en ting at sige til Google: øv.
Men Google er ikke den eneste ene
Nå, men heldigvis er Google jo ikke den eneste ene kilde til trafik.
Hvis du i dag kun flirter med sociale medier – og måske betaler for SEO ved siden af – er det NU, du skal smide kul på romancen med Facebook, YouTube, Pinterest og de andre bejlere.
Hvorfor det?
Jo, fordi tal fra Shareaholic viser, at en stadigt større andel af trafikken på hjemmesiderne derude kommer via sociale medier – mens en mindre andel af trafikken kommer via søgemaskiner.
Altså: Fyr løs på sociale medier, inden konkurrenterne kommer alt for godt i gang!
Men husk: Du skal ikke kun lave smarte updates i jagten på hurtige likes - du skal også hente trafik fra sociale medier til din hjemmeside, så du styrker dine Google-placeringer. Ellers bliver det alt for dyrt i tid og annoncekroner.
Hello - kan du huske mig?!
Forresten er det jo ikke nok, at folk ser dig online - de skal også huske dig.
Og ja da, jeg eksperimenterer også med smarte pop up bokse, hello bars og Facebook-annoncer for at se, hvad der giver flest tilmeldinger til nyhedsbrevet.
Men ved du, hvornår jeg får flest tilmeldinger uden at bruge en krone?
Når jeg er flink – og jeg er flink, når jeg har tid.
Jeg får nemlig flest tilmeldinger, når jeg svarer på spørgsmål på Iværksætterdebatten Amino og andre steder - og linker til mit nyhedsbrev om salgstekst, SEO, markedsføring og iværksætteri.
Derfor: Husk sociale medier og debatfora. Vis verden, at du ikke bare er dygtig, men også ret flink.