fbpx

Blogindlæg eksempel

blogindlæg eksempel

Her på siden kan du se nogle eksempler på blogindlæg. Begge blogindlæg har været brugt på min blog. Men jeg har fjernet dem igen, fordi de blev forældede.

Som du ser, har jeg brugt storytelling som indledning på dette blogindlæg for at pirre nysgerrigheden, men selve indholdet er selvfølgelig noget, der er relevant for mine ønskekunder.

Andre blogindlæg er skrevet med fokus på seo. De blogindlæg er ofte svar på spørgsmål, folk googler. Læs mere - og bestil blogindlæg her.

Blogindlæg eksempel 1:

Øv! Slut med Google Autorship fotos

Google har droppet Google Autorship fotos - desværre!

Øv, øv og 3 gange øv - jeg vi savne Google Autoship

Google er ligesom kæresten derhjemme. Sommetider får du et kys. Andre gange får du en sur karklud lige i øjnene. Nogle gange er det forkert, ligegyldigt hvad du gør. Sådan er det lige nu, hvis du har bekræftet dit Google Authorship for at få dit portræt i søgeresultaterne.

Lad os bare starte med den (synes jeg) dårlige nyhed: Google har kvittet author ship-fotos - og denne gang for good, hvis vi skal tro Mark Traphagen fra Virante.

Du har måske bemærket, at der sommetider var billede på - sommetider ikke. Det skyldes sandsynligvis, at Google eksperimenterer. Resultatet af testene er, at den authorship-billedfrie visning ikke betyder noget for trafikken på de tusind små hjemmesider derude. Påstår Google altså.

Google ... I don't believe you

Mange andre test har nemlig vist, at et søgeresultat med foto får mange flere til at klikke sig vej til hjemmesiden, når konkurrenterne vel at mærke ikke har foto på.

Så for at gøre en lang historie kort: Hvis alle dine konkurrenter også har billede på i dag, gør det sikkert ikke den store forskel for dig, medmindre selvfølgelig du ser så godt ud, at folk hellere vil klikke på dig.

Men hvis du er en af de få i din branche, der har bekræftet Google Authorship og fået et billede i præmie, er der kun en ting at sige til Google: øv.

Men Google er ikke den eneste ene

Nå, men heldigvis er Google jo ikke den eneste ene kilde til trafik.
Hvis du i dag kun flirter med sociale medier – og måske betaler for SEO ved siden af – er det NU, du skal smide kul på romancen med Facebook, YouTube, Pinterest og de andre bejlere.
Hvorfor det?
Jo, fordi tal fra Shareaholic viser, at en stadigt større andel af trafikken på hjemmesiderne derude kommer via sociale medier – mens en mindre andel af trafikken kommer via søgemaskiner.
Altså: Fyr løs på sociale medier, inden konkurrenterne kommer alt for godt i gang!
Men husk: Du skal ikke kun lave smarte updates i jagten på hurtige likes - du skal også hente trafik fra sociale medier til din hjemmeside, så du styrker dine Google-placeringer. Ellers bliver det alt for dyrt i tid og annoncekroner.

Hello - kan du huske mig?!

Forresten er det jo ikke nok, at folk ser dig online - de skal også huske dig.
Og ja da, jeg eksperimenterer også med smarte pop up bokse, hello bars og Facebook-annoncer for at se, hvad der giver flest tilmeldinger til nyhedsbrevet.
Men ved du, hvornår jeg får flest tilmeldinger uden at bruge en krone?
Når jeg er flink – og jeg er flink, når jeg har tid.
Jeg får nemlig flest tilmeldinger, når jeg svarer på spørgsmål på Iværksætterdebatten Amino og andre steder - og linker til mit nyhedsbrev om salgstekst, SEO, markedsføring og iværksætteri.
Derfor: Husk sociale medier og debatfora. Vis verden, at du ikke bare er dygtig, men også ret flink.

Blogindlæg eksempel 2:

Min have ligner noget, der er løgn ...


Det eneste, der ser hæderligt ud, er vores juletræ, Ole …
Men det kom desværre ikke med på billedet.

NÅ … Sådan er det, når man er mere glad for at passe sprogblomster. Og det er jeg.

Faktisk har jeg kun én gang været heldig med havearbejde.

Nemlig da jeg såede radisefrø i min brors urtepotter med hashplanter.

Radiserne spirede flot, men de andre urter udeblev. Det var ikke ret populært.

Men hvis du tilfældigvis er et større havemenneske, så kender du det her:

Du har sået frø i haven. Nu VENTER du bare. Venter, venter, venter.
Kommer de op eller hvad?! Ja, selvfølgelig gør de det.

Sådan er det måske også i virksomheden lige nu …

Måske venter du på kunder her under krisen.

Og mon ikke de kommer snart. Hvis altså du sår frøene nu.

6 frø, du kan så nu:

  • Du kan downloade hele din læserliste på nyhedsbrevet og sende alle de kære læsere invitationer til at connecte med dig på LinkedIn.
  • Du kan downloade hele din læserliste på nyhedsbrevet og sende alle de kære læsere invitationer til at connecte med dig på LinkedIn.
    Husk at sige, hvorfra I kender hinanden. Det skulle hurtigt give dig et større netværk på LinkedIn. 
  • Du kan øve dig i at blive en HAJ til Facebook Live. Fordi du har indset, at konkurrencen kræver det! Du kan øve dig i min gruppe Gå live på Facebook.
  • Du kan sætte en chatboks på din hjemmeside, så folk kan få fat i dig. Det kunne være Pure Chat. Du kan sætte den op, så folk kan kontakte dig på mail, chat eller telefon via boksen.
  • Du kan holde et webinar eller et telefonmøde på Zoom for at høre, hvordan du kan hjælpe dine læsere.
  • Du kunne sætte dig ind i linkbuilding og bygge dine første links. 
>