• Home
  • |
  • Sådan får du gode kundecases, der tiltrækker trofaste kunder

Sådan får du gode kundecases, der tiltrækker trofaste kunder

Troværdige kundecases løfter salget – og kundeloyaliteten


De gode kundecases gør en større forskel for dit salg, end du måske tror!

Det gælder ikke mindst, når du sælger noget, som kræver særlig tillid.

Jeg sikrer, at virksomheden får indhentet, formuleret og offentliggjort kundehistorier og anbefalinger.

Faktisk er det en af mine yndlingsopgaver at hjælpe kunder med kundecases.

Det er nemlig altid rart at tale med mennesker, som er glade og tilfredse med den service, de har fået hos en af mine kunder.

Desuden er det meget tilfredsstillende at sende den gode udtalelse til min kunde.
Det er selvfølgelig rart for kunden at læse de positive ord – ikke mindst fordi kunden forstår værdien af en god kundecase.

Sådan får du ja til, at jeg må kontakte din kunde og skrive en kundecase

Du skal kun gøre én ting – nemlig bede kunden om en udtalelse!

Desuden kan du fortælle, at kunden bliver ringet op af en erfaren tekstforfatter, der vil gennemføre et kort interview og skrive udtalelsen ned. Du kan også tilføje, at kunden selvfølgelig får sin udtalelse til gennemsyn, før den bliver offentliggjort.

Det er selvfølgelig vigtigt at fortælle, at kundens udtalelse er vigtig for din virksomhed – og at du virkelig værdsætter den. 

Sørg også for at gøre det klart, at det er en ganske lille opgave for kunden, som ikke tager lang tid. 

Tilføj også, at det er helt i orden, hvis kunden ikke har lyst til at udtale sig.

Det er bedst, at du spørger, så snart kunden har givet udtryk for sin glæde over din indsats. Så har du størst chance for at få svaret “Ja, selvfølgelig!”

Min erfaring fortæller mig, at du sandsynligvis vil møde stor velvilje fra dine kunder, når du bare viser lidt taknemmelighed.

Derfor kan professionel tekstforfatning af kundecases være en god ide

Det er tit nemmere for mig at få en god udtalelse, end det er for dig selv.

Jeg er vant til at interviewe kunder og skrive interview-artikler. Derfor ved jeg, præcis hvad jeg skal spørge om for at få den gode kundecase i hus.

Du kan selvfølgelig også være sikker på, at jeg er høflig og professionel, når jeg kontakter dine kunder.

Jeg nedskriver kundens udtalelse loyalt og redigerer den sprogligt, så den fremstår professionel og sprogligt fejlfri.

Til sidst sender jeg udtalelsen til gennemsyn hos kunden og retter til, hvis der er ændringsønsker. 
Først derefter er den klar til at blive offentliggjort på din hjemmeside – på sociale medier – i brochurer. Overalt, hvor dine ideelle kunder er. 

Kontakt mig og få en snak om kundeudtalelser

Er du klar til at få struktur på processen – og mange flere tillidsvækkende kundecases?

Send mig en mail – eller ring 21 96 14 02. Jeg er klar til at skrive for dig.

 

De bedste kundecases matcher disse krav:

Kundecasen går i dybden med spørgsmål som: 

- Hvilken situation stod du i, da du valgte os som leverandør?

- Hvorfor valgte du netop os?

- Hvordan var resultatet?

- Hvordan var samarbejdet?

- Hvad betyder det for dig, at du har fået løst problemet?


Spørgsmålene skal selvfølgelig tilpasses - og selve interviewet skal skrives sådan, at det ligner en samtale!
Husk også, at kundecasen helst skal offentliggøres med navn og foto - eller virksomhedens logo. 
Hvis du sælger noget, som kræver særlig diskretion, vil kunden måske ikke have foto og navn på sin kundecase. Det kunne være psykoterapi - men det kan også fx være rådgivning om investering. 
Det er selvfølgelig ærgerligt, men en anonymiseret kundecase er bedre end ingen.
Støt op om de tillidsvækkende kundecases med nyhedsbreve og blogindlæg, der demonstrerer specialistviden. 


Eksempel på kundecase baseret på et interview


Martin troede ikke på, at et indlæg kan hjælpe. Nu kan han igen gå, cykle og stå - uden smerter

Jeg fik problemer med smerter i den ene fod fra den ene dag til den anden.

Det blev bare værre og værre, så jeg havde store problemer med at gå.

Det viste sig, der var en bruskknude på den fod, så jeg fik anbefalet en operation. Men det var jeg godt nok ikke meget for. Man ved jo ikke, om det virker, og måske skal man opereres flere gange.

Så henviste lægen til Klinik Fodglad.


Jeg tænkte: Et par indlæg kan da ikke gøre nogen forskel.

Men Ejlif tog fodaftryk og lavede et par specialfremstillede indlæg. Han gav mig også nogle øvelser, jeg skulle lave.

Det ændrede min hverdag helt vildt.

Nu går jeg hver dag en tur på mindst fem kilometer, og jeg kan spille golf og slå plænen igen. Stå på en stige og vaske vinduer...

Jeg spiller også badminton. En dag fik jeg en skade på akillessenen på den anden ankel.

Der var jeg godt nok bekymret, for så skulle jeg jo støtte på den fod med knuden, indtil skaden var lægt.

Det gik fint på grund af indlæggene! Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan det var gået med den skade, hvis jeg ikke havde fået de indlæg. 


Nu kommer jeg i klinikken en gang imellem, fordi jeg skal have nye indlæg. Jeg skal have nye indlæg hvert år. De bliver slidte og SKAL fornyes hvert år.


Ejlif er herlig at snakke med, og vi får altid en god saglig debat. Her snakker vi om, hvor mange millimeter der skal under sålen for at støtte godt, uden at ødelægge knæet...

Det har været virkelig godt for mig, så jeg har anbefalet Klinik Fodglad til mange. Jeg ser mange mennesker, der kunne trænge til at få deres fødder under behandling af Klinik Fodglad, det er dog også billigere for samfundet at betale indlæggene, end at de senere skal opereres på offentlig regning.