Overvejer du at investere i en trykt brochure til din virksomhed, organisation eller kommunalafdeling?
Jeg har skrevet, redigeret og korrekturlæst en del brochuretekster. Her kan du læse, hvorfor sådan en reklametryksag er en god idé lige nu – og hvad den kan indeholde.
En brochure i postkassen bliver bemærket
Onlinetrafikken er eksploderet i de senere år. Mange markedsfører sig udelukkende online.
Faktisk ser vi hver især tusindvis af reklamer på nettet hver eneste måned – og mange af dem overser vi!
Netop derfor er det let skille sig ud med en flot og velskrevet reklametryksag.
Ny teknologi gør det billigt
Ny teknologi betyder, at det er meget billigere end tidligere at få trykt en flot brochure.
Samtidig behøver oplaget ikke være særlig stort – og når det er brugt, kan du altid få den genoptrykt.
Brochurer kan reklamefinansieres
Nogle virksomheder og foreninger lader deres brochure finansiere af sponseret indhold.
Typisk er annoncørerne faste samarbejdspartnere eller andre virksomheder, der er interessante for læsermålgruppen.
En reklametryksag kan målrettes de mest interesserede
Det koster selvfølgelig penge at sende en brochure ud med posten. Men det er heller ikke nødvendigt at sende den til alle og enhver.
Du kan sikkert få lov at lægge en stak brochurer hos dine samarbejdspartnere, hvor nysgerrige læsere kan tage den med hjem.
Du kan måske også have en bestillingsformular på hjemmesiden, hvor særligt interesserede kan bestille den.
Reklametryksager kan styrke samarbejdet på tværs
Jeres gode samarbejdspartnere vil sikkert være glade for at blive nævnt i jeres reklametryksag.
Måske skal der være et interview med en fast samarbejdspartner? Det styrker interessen hos kunder eller klienter at se, hvordan I samarbejder om at hjælpe dem.
5 eksempler på indhold til brochure
- Profiltekst om jer – og hvad I hjælper målgruppen med
- Kundecases, klientcases, medlemshistorier
- Interviews med samarbejdspartnere: Sådan samarbejder vi om at hjælpe målgruppen
- Interviews med medarbejdere: Sådan kan vi hjælpe – og sådan foregår mødet med kunde eller borger
- Informative artikler om, hvordan samarbejdet mellem jer og målgruppen kan foregå
- Priser
- Adresser, telefonnumre, mailadresser.
Lad en erfaren tekstforfatter skrive brochureteksten
Jeg har solid erfaring med at gennemføre interview og skrive journalistiske artikler, der både informerer og sælger.
Se fx artiklen Tatovering – fra kult til mainstream.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp?
Du er velkommen til at kontakte mig og få en snak.
Jeg kan hjælpe dig med planlægning af indhold, tekstforfatning, redigering og korrektur.
Desuden har jeg et netværk af dygtige samarbejdspartnere, hvis du har brug for grafiker, fotograf eller trykkeri.
Læs mere om brochuretekster.