2. Branding til ønskekunder

I dette modul lærer du, hvrodan du vælger de rigtige kunder - og hvilke ord, farver, fonte og fotos din ønskekunde foretrækker.  


- Hvilke salgsargumenter der tiltrækker din ideelle kunde
- Hvad der får din ideelle kunde til at købe
- Hvilke farver og fotos der passer til din ideelle kunde
- Hvordan tekster til din ideelle kunde skal se ud.

Grøn kunde
- Købsmotivation: Køber for at undgå risiko og sikre sig
- Tekster: Procesorienterede, lange, detaljerede
- Farver: Rolige og dæmpede

- Former: Gerne runde, bløde kurver
- Ordeksempler: Rolig, proces, fornuftig, ordentlig, ærlig, omhyggelig, erfaren, solid
- Billeder: Realistiske, gerne fra arbejdssituationen, afdæmpet professionelt udtryk. 

Blå kunde
- Købsmotivation: Køber for at få hurtigt resultat; prestigekøb

- Tekster: Resultatorienterede, professionelle, gerne mange cases med prestigekunder
- Farver: Dybe, ikke for lyse 

- Former: Gerne kantede
- Ordeksempler: Ambition, ekspertise, konkurrence, mål, markant, succes 

- Billeder: Professionelt udtryk, gerne prestigefulde omgivelser og ting.


Gul kunde
- Købsmotivation: Køber for at skabe velvære eller forkæle sig selv eller andre

- Tekster: Ikke for lange, kærlige, omsorgsfulde 
- Farver: Bløde, varme, lyse 

- Former: Gerne kantede 
- Ordeksempler: Kærlig, omsorg, forkæle; samt sanselige ord. 

- Billeder: Gerne naturbilleder, måske lidt forskønnede, uhøjtidelige portrætbilleder med store smil, afslappede. 

Rød kunde
- Købsmotivation: Køber for at få underholdning eller skabe forandring

- Tekster: Ikke for lange, gerne sjove, mærkelige og normbrydende
- Farver: Anderledes, kontrasterende

- Former: Skæve, sjove, vilde 
- Ordeksempler: Mærkelig ordsammensætninger, vild, heftig, crazy, whack 

- Billeder: Trendy, vilde, mærkelige, anderledes. 
 

2025 Thrive Landing Pages. All rights Reserved | Disclaimer