Skriv hurtigere med en nem blogindlæg-skabelon
En blogindlæg-skabelon gør det nemmere for dig at skrive dig til synlighed og salg! Se her, hvor let du kommer i gang med din blog.
Hvad er et blogindlæg? Og hvad er det ikke?
Et blogindlæg er en artikel, der oplyser, inspirerer eller svarer på spørgsmål, som du ved, dine læsere har.
Det betyder også, at et blogindlæg ikke er en salgstekst! Du må gerne linke fra dit blogindlæg til dine salgstekster. Du kan selvfølgelig også sagtens nævne dine gode tilbud på din blog. Du skal bare lade være med at skrive salgstekst på din blog. Det bliver folk hurtigt trætte af.
5 ting, du kan bruge din blog til:
Hvordan finder du stof til dine blogindlæg?
Det er ikke svært! Du skal bare skrive blogindlæg, som hjælper din kundemålgruppe. Det betyder selvfølgelig også, at du skal kende din kundemålgruppe godt.
Step 1 - Hvilket spørgsmål skal dit blogindlæg besvare?
Dit blogindlæg må gerne være langt, men det skal fokusere på ét emne! Stil gerne dig selv spørgsmålet: Hvad ville jeg skrive, hvis jeg kun måtte skrive én linje? Hvis du ikke kan svare på det, så skal du zoome mere ind!
Step 2 - Skriv en søgemaskineoptimeret overskrift
Overskriften skal være optimeret til søgemaskiner. Hvis dit blogindlæg er svar på et spørgsmål, folk googler, skal du bruge spørgsmålet som overskrift.
Overskriften må gerne pirre nysgerrigheden. Men lad være med at være kryptisk! Det er vigtigere at fortælle Google og mennesker, præcis hvad man får svar på.
Hvis du skriver en guide til at vælge mellem iPhone X og iPhone 11, kan overskriften være: "Hvad er forskellen på iPhone X og iPhone 11?"
Step 3 - Skriv en indledning med krudt og kanel
I indledningen skal du præcisere, hvad blogindlægget handler om, og hvorfor folk skal bruge tid på at læse det. Gå direkte til sagen!
Du kan skrive en lille manchet med kursiveret tekst: "Se her, hvad forskellen på iPhone X og iPhone 11 er. Så ved du, præcis hvad du skal vælge!"
Step 4 - Skriv underoverskrifter, der lokker læseren videre
Underoverskrifterne skal være mindst lige så gode som hovedoverskriften. Hvis de er kedelige, læser folk ikke videre!
Du kan udforme dine underoverskrifter som calls to action: "Se her, hvordan du vælger en perfekt iPhone".
Du kan også pirre nysgerrigheden og spille på følelser: "Sådan undgår du DYRE fejlkøb, når du køber ny iPhone".
Skru gerne lidt op for følelserne! Brug også underoverskrifterne til sekundære søgeordsudtryk.
Step 5 - Skriv en slutning med kapow
Alt for mange indlæg på en virksomhedsblog fiser bare ud i ingenting! Men du blogger for at skabe handling - ikke stilstand.
Slut dit blogindlæg af med noget, der er værd at huske og handle på: "Nu ved du, præcis hvordan du undgår DYRE fejlkøb, når du skal have ny iPhone. Del artiklen, så dine venner også undgår at spilde penge."
Du kan også opfordre til at læse andre artikler om emnet eller downloade en guide mod tilmelding til nyhedsbrevet. Og så skal du selvfølgelig benytte chancen til at bede folk kontakte dig og få mere hjælp!
Læs også: Sådan kan du tjene penge på blogging.
Hvad skal jeg skrive på min blog?
Du kan skrive svar på de spørgsmål, din kundemålgruppe googler. Du kan også bruge bloggen til at give tips og idéer til kundemålgruppen – eller til kundecases. Lad være med at lægge salgstekster på bloggen.
Hvordan slutter man en blog af?
Prøv at slutte dine blogindlæg af på en måde, der skaber handling.
Du kan gentage for læseren, at NU er tiden kommet til at prøve det tip, du skriver om i blogindlægget.
Du kan også opfordre til at downloade en guide med tips eller kontakte dig for at få mere hjælp. Du kan også bede læseren se på produkter, ydelser eller andre blogindlæg.
Hvad er formålet med en blog?
Formålet med en virksomhedsblog er at fange de potentielle kunders interesse og svare på de spørgsmål, folk har, før de er købeklar.
Formålet er desuden ofte at sikre, at hjemmesiden får mange gæster fra Google.
Hvad er vigtigt i et blogindlæg?
Det er vigtigt, at du kun fokuserer på et overordnet emne i blogindlægget. Desuden er det vigtigt, at du skriver klart og direkte, så læserne føler sig mødt og forstået. Du kan bruge en blogindlæg-skabelon til at skrive dine artikler til bloggen.