Blogging for virksomheder - se her, hvorfor du skal blogge

4 myter om blogging, du IKKE skal hoppe på

Jeg elsker blogging ….

Jeg har skrevet bogen Blog dig til synlighed – og salg, ganske enkelt fordi jeg elsker blogging. Den bog har skaffet mig læsere, komplimenter og kunder. Herligt!MEN jeg har også måttet lægge øre til en masse indvendinger fra folk, der ikke er blog-amokkere. Så her er 4 indvendinger mod blogging, du ikke skal høre på.

# Myte 1Den uerfarne skribent: Jeg sælger noget kedeligt!Det er håbløst at få lige så mange læsere som modebloggerne

Nå – og?!Det kan godt være, du kunne få mange flere læsere ved at skrive om noget andet end det, du sælger.Men på din virksomhedsblog skriver du ikke for at blive berømt. Du skriver for at informere, underholde og sælge mere.Selvfølgelig er det dejligt, hvis du har mange læsere, og du skal hele tiden prøve at få flere. Men det allervigtigste er, at du får de rigtige læsere. Nemlig dem, der gerne vil handle med dig nu eller senere.De læsere skal du lokke fra din blog til dit nyhedsbrev, så du kan sælge dem noget!

#Myte 2Den travle: Jeg har slet ikke tid til blogging

Nå, siger du det? Men jeg er ikke enig.Din blog tager kun den tid, du giver den! For du skal jo også have tid til at passe de kunder, du får ud af at blogge.Men til gengæld kan du blogge, når du vil, og du kan vælge at bruge dine tekster igen i nyhedsbrevet.Du kan også omskrive de blogindlæg til pressemeddelelser, som egner sig til det. Husk bare, at du ikke må skabe duplicate content – du skal altså undgå at kopiere tekster på nettet.Desuden giver din blog uventede gevinster. Undersøgelser viser nemlig, at ansatte engagerer sig dybere i kunderne, når de blogger – og det kommer du også til!For når du blogger, lærer du meget om  dine kunder, og hvordan du kan hjælpe dem endnu bedre.Kort sagt: Du bliver endnu bedre til at skille dig ud. Det er livsvigtigt for din virksomhed – selv hvis du ligger på side 1, plads 1 på alle dine søgeord!For hvis du ikke skiller dig klart nok ud, hopper kunderne til konkurrenten, hvis han har en lidt lavere pris eller et lidt bredere tandpastasmil.

#Myte 3:Online-eksperten:Bloggen er død!Det er meget hurtigere at skaffe leads med et webinar

Ikke et ondt ord om webinarer! Og ja, du kan godt få mange nye læsere på dit nyhedsbrev lynhurtigt, når du holder webinarer.Men … det kræver jo altså, at du holder et supergodt webinar. Sådan et, hvor du ved, præcis hvad du vil sige, og hvordan du skal sige det, for at folk køber noget af dig.Derfor vil jeg råde dig til noget: Blog!For når du blogger, lærer du at formulere dine budskaber lækkert og spiseligt. Det gavner dig overalt i din markedsføring.Desuden kan din blog noget, som dit webinar ikke kan. For når dit webinar er slut, og du slukker mikrofonen, knokler bloggen videre for dig. Bloggen hjælper dig til bedre Googleplaceringer nu, og den tiltrækker læsere og kunder i dag – og til næste år!

#Myte 4SEO-entusiasten:Det tager alt for lang tid at komme på side 1 med blogging

Tja, det kommer jo an på så meget! Men blogging er en af de mest effektive genveje til bedre søgeordsplaceringer.Videoer, lyd og billeder på hjemmesiden er alt sammen fint. Men kun som supplement til søgemaskineoptimeret tekst.

Sådan kommer du bedst videre i teksten:Blog på hjemmesidens domæneSkriv gode artikler, som underholder og informerer din kundemålgruppeOptimer dine artikler til GoogleByg links til din hjemmesideSkab trafik til din blog og hjemmeside.

Sådan – nu er du godt på vej til at vinde søgemaskinens hjerte!

Kort sagt. Blogging gør så meget for dig:

Du kommer nemmere til penge, fordi din blogging tiltrækker de rigtigeDu kan genbruge din tekst i let ændret form i dit nyhedsbrev, hvis du vilDu bliver skarp af at blogge, fordi du lærer dine læsere og kunder bedre at kendeDu træner din evne til at koge et lækkert budskab sammen, som dine læsere æder råtDin blog knokler for dig døgnet rundt – også næste år!

What’s not to love? Blog så – og link til din blog i kommentarfeltet. Jeg glæder mig til at læse din artikel!

Mere inspiration til blogindlæg, der skaber synlighed og salg?

Fra mig til dig:  Tilmeld dig nyhedsbrevet og få videoen 3 fatale fejl, du gør på din blog – og hvordan du let undgår dem!

Skribent: Louise Lamberth, tekstforfatter, seo-entusiast, forfatter til bogen Blog dig til synlighed og salg.

PS: Glem ikke at komme ind i Facebookgruppen Skriv dig til synlighed og salg, hvor du kan stille dit spørgsmål om tekster!

footer .fmm { background: #3F3F41 !important; }
>