• Home
  • Blog
  • Billige tekster – kvalitet eller knaldtilbud?

Billige tekster – kvalitet eller knaldtilbud?

Det lyder dyrt ...

... stønnede han i telefonen. "Har du ikke nogen billige tekster?"

”Jamen. Det er en god pris. For prisen omfatter også research, og så har jeg jo mange års erfa …”

”Det lyder STADIG dyrt. Jeg kan jo se, de studerende sælger seo-tekster til 70 øre per ord!” sagde han. 

Jeg snakkede for min syge moster om gode og billige tekster ... Nå, på en eller anden måde fik moster det bedre. For da jeg nævnte, at jeg også kunne hjælpe med søgeordsanalyse til hans webtekster, var han pludselig interesseret. Vi aftalte at ringe sammen igen.

Men det blev aldrig til noget …. For efter samtalen følte jeg mig fuldstændig drænet. Og jeg sendte den prisbevidste mand et telefonnummer på en dygtig konkurrent. Jeg fornemmede klart, at han ville have kvalitetstekster til kanonpriser.

Men det var ikke så meget derfor. Det var mest, fordi jeg vidste, jeg ville komme til at forsvare og forklare hvert eneste ord i teksterne. Og hver eneste øre på regningen senere!

Det orkede jeg ikke lige. Men det var ikke hans fejl. Det var min fejl. For der er ikke noget galt i, at man gerne vil have billige tekster. Overhovedet ikke.

Det er kun galt, hvis man ikke ved, hvad man kan få for pengene på markedet - og hvad man ikke kan få!

Hvad er forskellen mellem kvalitetstekst til web og knaldbillig seo-tekst?

Kvalitetstekster til hjemmesiden kræver:

  • Research: interview med kunden – research online
  • Valg af søgeord
  • Tid til at skrive, redigere og læse korrektur
  • Mulighed for, at kunden kan vende tilbage, hvis der er ændringsønsker.

Men de alt for billige seo-tekster bliver tit skrevet af uerfarne skriverkarle, der arbejder i en susende fart til latterligt lave ordpriser.

Resultatet bliver tit derefter: Sjusk, stavefejl, slåfejl – og måske allerværst: Tekster, der ikke fortæller det om din virksomhed, som folk vil vide, før de køber.

Det betyder, at teksten ikke bare skræmmer Google væk. Den skræmmer også de mulige kunder, der trods alt kigger forbi hjemmesiden.

Billige tekster kan være gode nok – sommetider!

Jeg synes selv, mine priser på webtekst er gode. Netop fordi jeg giver mig tid til at snakke med kunden, researche, skrive, genskrive, læse korrektur – og rette en ekstra gang, hvis kunden har ændringsønsker.

Men i visse tilfælde kan du få særligt billige tekster. Nemlig hvis du søger tekst til linkbuilding. Her kan jeg presse prisen på seo-tekster, fordi jeg sparer en masse tid af to grunde:

  • SEO-tekster til linkbuilding ligger ikke på din hjemmeside. De ligger på andre blogs og hjemmesider online.
    Bare rolig. Det betyder ikke, at seo-teksten gerne må være dårlig - slet ikke! Selvfølgelig skal seo-teksten præsentere virksomheden rigtigt.
    Men den behøver ikke fortælle alt om din virksomhed. Det kan ofte spare mig en hel del research.
  • SEO-tekster til linkbuilding behøver ikke være unikke rent indholdsmæssigt. Det betyder, at når jeg har skrevet én tekst, kan jeg omskrive den og få flere nye seo-tekster. Alle sammen gode, unikke og velformulerede – men meget hurtigere at skrive, fordi jeg sparer timers research.

Har du brug for hjælp til webtekst?

Kontakt mig og få en snak.

Læs artikler i kategorien: 
Læs om hjemmesidens opbygning

Vigtig viden