• Home
  • Blog
  • Flere kunder! Se 12 tips til konverterings-optimering

Flere kunder! Se 12 tips til konverterings-optimering

Få flere salg ud af trafikken på hjemmesiden med konverteringsoptimering.

Selvfølgelig vil du gerne have mange købelystne gæster på din hjemmeside eller webshop!

For at få mere trafik arbejder du sikkert med seo eller betalt annoncering.

Men når så gæsterne lander, skal du jo også få dem til at konvertere.

Det betyder, at de skal gøre noget, som skaber værdi for dig. 

De skal altså fx tilmelde sig et nyhedsbrev, kontakte dig eller købe noget.

Conversion Rate Optimization – eller CRO – handler om at få flere til at konvertere på den enkelte landing page.

Her kan du se, om din hjemmeside kan få flere til at konvertere. 

Test din vigtigste salgsside punkt for punkt. Og gerne før du bruger mange penge på annoncering.

Test 12 punkter - før du kaster penge efter annoncer!

Skru op for salgsargumenter og anbefalinger

  • Står det klart i tekstens overskrift, hvad man skal gøre på denne side – og hvilken fordel man opnår? Et eksempel: ”Download e-bogen Stress af – og slip fri af søvnløshed og uro” er en bedre overskrift end ”Tilmeld dig nyhedsbrevet og få e-bogen Stress af.”
  • Er der en god, tillidsvækkende brødtekst i webteksterne, hvor der står det vigtigste først – og som uddybes linje for linje?
    Forvent, at hvis produktet er dyrt og kompliceret, skal teksten være længere, end hvis produktet er billigt og let at forstå. Du skal derfor nok have en længere sælgende tekst, når du sælger selvbetalt efteruddannelse i 100 000-kronersklassen, end når du sælger en T-shirt med print til 300 kr.
    At du så kan få brug for masser af tekst til at få din T-shirt op på Google, er en anden snak!
  • Er der flere calls to action i webteksten, gerne mindst et efter første afsnit  - og et til allersidst? Og har dine calls to action en positiv klang? Køb her lyder fx ikke så positivt som Bestil nu og få 50 % rabat.
  • Er der kundeanbefalinger af det, du vil sælge eller give væk? Gerne med navn, billede og præcisering af, hvorfor produktet vakte glæde! Og er der også gode billeder af produkt eller freebie til nyhedsbrev? Husk, at kundeanbefalinger skal kunne ses straks. Uden at der skal scrolles!
  • Linker billeder til andre sider? Det skal de ikke - så klikker folk væk ved en fejl.

Få styr på flowet - eller mist konverteringer

Ser din hjemmeside overordnet flot ud - både på stor og lille skærm?

Er der styr på flowet? Spiller teknikken, så det er nemt at købe noget - eller tilmelde sig? 

Beder du om så få oplysninger som muligt, når man fx vil købe eller tilmelde sig nyhedsbrev? Forvent, at jo flere oplysninger du beder om i flowet - jo mere falder din konvertering. Husk, at du kan jo bede om fødselsdato, køn og andre nyttige ekstraoplysninger en anden dag!

Troværdighed og tilgængelighed

  • Er du nem at få fat i? Forskellige mennesker vil gerne kontakte dig på forskellige måder! Vær derfor gerne til at få fat i både på telefon, i mail eller kontaktformular og i chatbox på hjemmesiden.
  • Er der en god om-side med billede af dig selv, dit navn, telefonnummer, e-mail, virksomhedens CVR-nummer og den fysiske adresse på hjemmesiden? Der må også meget gerne være en footer med de vigtigste oplysninger på alle sider.  
  • Er der SSL - den lille hængelås i hjørnet, der viser, at her kan man handle sikkert?
  • Er virksomheden e-mærket eller har gode anbefalinger på Trustpilot eller lignende? Så vis det endelig frem!

Få tekster, der skaber synlighed og salg

Læs mere og kontakt mig gerne - jeg er skriveklar.

Læs også: Hvordan sælger du b2b og b2c?

Related Posts

Få hjælp til tekst - med fokus på salg Ja, lige nu kigger jeg på dig, som har en stor boglig viden.Du har slugt enorme bunker bøger under din uddannelse.Du har afleveret rapporter, specialer eller afhandlinger. Så det er kun naturligt, at du skriver webtekster, brochurer og pressemeddelelser på dit job. Hvem skulle ellers? Du er jo den medarbejder, der har de bedste forudsætninger for det. Du har et forspring,

Styrk troværdigheden - spar på tillægsord Hvad er tillægsord? Tillægsord er de ord, som lægger sig til et andet ord og fortæller noget om det. Tillægsordet kan fortælle noget om navneord, pronominer eller egennavne. Men tillægsordet kan også fortælle noget om begivenheder. Et eksempel, hvor tillægsord lægger sig til navneord: I sætningen "Hun har en pæn bluse på" lægger ordet "pæn" sig til navneordet "bluse." Eksempel på tillægsord, der lægger

Hver evig eneste dag bliver min hjemmeside angrebet af hackerbotter. Sandsynligvis også din. Jeg er i hvert fald ikke alene.Både småbitte og gigantiske virksomheder er under beskydning.I den sidste weekend af februar 2024 er flere store virksomheder og kommuner blevet nedlagt af hackere, skriver TV2.dk Det er træls. Men vi kan ikke gøre andet end at beskytte vores hjemmeside, så godt vi nu kan. Derfor har jeg interviewet Michael Leitner

Video: Må jeg præsentere dig for 3 af de seotekstforfattere, du skal undgå? Du har brug for seo-tekstforfatningSå du vil hyre en seo-skribent, men! Hvem skal du dog vælge til opgaven? Der er nok at vælge imellem. Så du ringer febrilsk rundt ... Men efter samtalerne er du faktisk stadig meget i tvivl. Godt. Lad mig fortælle dig, hvem du ikke skal overlade din seo-tekstforfatning til.  Faresignal 1:Du: "Hvor lang

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}