Blogindlæg

Søgemaskineoptimerede blogindlæg

- en genvej til kunder, der sætter pris på netop din virksomhed

Søgemaskineoptimerede blogindlæg kan betyde rigtig meget for Googleplaceringerne.  
Men mindst lige så vigtigt: De gode blogindlæg giver også mulighed for at få god kontakt med kunderne, fordi de fokuserer på at hjælpe - ikke sælge.

Jeg skriver gerne blogindlæg, der skaber synlighed og salg for din virksomhed.
Du får en skribent, der har mangeårig erfaring og er uddannet cand.mag. og content writer. 

Du får blogindlæg tilpasset netop din virksomheds ideelle kundetype

Jeg er uddannet specialist i Emotionelle Kundetyper. Det er en forskningsbaseret metode udviklet af Institut for Kundetyper. Metoden giver mig et grundlag for at hjælpe dig med at tilpasse blogindlæggene til netop de kunder, du foretrækker.
I praksis betyder det, at teksterne appellerer præcist til kundernes købsmotivation og foretrukne sprogtone. 

Få en strategi for seo-bloggen

Du er selvfølgelig altid velkommen til at bestille præcis de blogindlæg, du har behov for, når du vil fortælle dine læsere noget bestemt.
Men hvis målet er mere trafik - og flere henvendelser - så anbefaler jeg at få lagt en strategi først.

Sådan foregår processen:

  • Du kontakter mig, og vi taler om virksomhedens kundemålgruppe, produkter og ydelser. Det hjælper mig med at finde ud af, hvilke søgeordsidéer og emner jeg skal analysere nærmere.
  • Vi aftaler, om du - eller jeg - skal skrive blogindlæg, når først strategien er lagt. 
  • Jeg bruger et seo-program til at undersøge, hvilke spørgsmål og emner folk i din kundemålgruppe googler online.
  • Nu har jeg en liste med idéer til blogindlæg, som jeg - eller du selv - kan skrive til virksomhedens blog. Hvis du bestiller mindst 5 blogindlæg hos mig, koster strategien ikke noget. Hvis du vil skrive selv, sender jeg dig alle idéerne og søgeordene imod betaling af arbejdstiden.

"Glad for kvalitet og service"


"Louise har skrevet tekster til min virksomhed. Jeg er meget imponeret over kvalitet og service og glæder mig allerede til de næste tekster."


Martin Hedegaard
Kostvejleder og Herbalife-konsulent



"Tak igen for teksterne.

Jeg er rigtig glad for dem - og glæder mig virkelig meget til at få dem ud at "arbejde"."


Anne-Maria Møller

Graphic Care

FAQ

Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering, som er udviklet af Institut for Kundetyper.


Metoden fungerer sådan, at virksomheden målretter markedsføring og salgsproces mod én af de 4 kundetyper. Det gør nemlig kunden tryg, fordi der er nær overensstemmelse mellem markedsføringen og købsoplevelsen.


De 4 kundetyper har hver deres købsmotivation. Grøn kundetype ønsker at gøre et sikkert køb; blå søger at nå et mål hurtigt; gul søger velvære eller vil vise omsorg gennem køb; og rød kundetype søger underholdning i købet.


Emotionelle Kundetyper er ikke personlighedstyper - og vi har alle 4 kundetyper i os, afhængigt af hvad vi skal købe, og hvilken købssituation vi står i. Du kan derfor sagtens gøre et fornuftsbaseret grønt køb af mælk og rugbrød om formiddagen og et rødt køb af billetter til en eksperimentel teaterforestilling senere samme dag.

5 krav til en tekstforfatter til blog


Måske har du hørt, at en blog kan gøre en kæmpestor forskel for din hjemmeside synlighed på Google?

Du har ret. Faktisk steg denne hjemmeside over 100 placeringer på vigtige søgeord, da jeg selv begyndte at blogge.

I skrivende stund har jeg skrevet næsten 200 blogindlæg ned på hjemmesiden her.

Og trafikken? Ja, den er fordoblet fra sidste år. Det skyldes bloggen.


En haj som copywriter

En erfaren og professionel tekstforfatter skal vide, hvordan seo-tekster opbygges. Og hvordan man får folk til at læse næste linje … og næste linje … og næste!


Styr på kunderejsen

Vil du gerne have en skribent, der ikke bare hamrer i tasterne – men også kan rådgive dig? Så skal tekstforfatteren have styr på den proces, en mulig kunde gennemgår, før hun køber af dig.
Det betyder, at skribenten skal have viden om salgspsykologi, så hun kan hjælpe dig med den digitale kunderejse.


Viden om SEO og databaseret markedsføring

Jeg går ud fra, at du ønsker en blog med mange læsere? Så er det ikke nok at finde en god skribent.
Opgaven kræver faktisk, at din nye tekstforfatter har en solid viden om seo og seotekster.
Tekstforfatteren skal kunne fortælle dig, hvad blogindlæggene på din seo-blog skal handle om. Hun skal også kunne hjælpe dig med at finde de bedste søgeord.


Fod på retskrivning

Kommaets placering, orddeling og retskrivning – det er alt sammen vigtigere, end du måske tror! Retskrivning gør det nemmere at læse teksterne … til sidste linje.


Genreforståelse

Den bedste tekstforfatter til din blog forstår udmærket, at blogindlæg skal skrives på en helt anden måde end salgstekster. Blogindlæggene må nemlig ikke være sælgende. Men de må meget gerne præsentere læseren for produkter – uden at være påtrængende.

Hvad er en blogger?

En blogger er en skribent, der skriver en blog.

Hvad er en blog?

Ordet blog er en forkortelse af weblog, som er en sammensætning af web og log, der betyder journal. En blog er altså en journal på internettet, som kan handle om alt, hvad der interesserer skribenten. En virksomhedsblog er en effektiv metode til at skabe trafik på virksomhedens hjemmeside; løfte hjemmesiden i Googles søgeresultater; og give gæster på hjemmesiden en god oplevelse, der hjælper dem på kunderejsen og bidrager til at gøre dem købeklar. 

Hvor langt skal et blogindlæg være?

Der er ingen regler for, hvor langt et blogindlæg skal være. Men hvis du gerne vil give dit blogindlæg et forspring i Googles søgeresultater, skal det være mindst lige så langt som de tekster, der ligger øverst på Google på de samme søgeord.
Vær opmærksom på, at Google vurderer hjemmesider på over 200 faktorer, før de placeres i søgeresultaterne. Tekstens længde er kun en faktor. Andre faktorer er indgående links; links mellem sider, og at hjemmesiden fungerer godt rent teknisk.  

Hvordan skriver man en blog?

En blog handler om et emne, som skribenten ved meget om. På en kommerciel hjemmeside adskiller blogindlæggene sig fra salgstekster ved, at de giver tips. Når du skriver blogindlæg, skal hvert blogindlæg kun handle om ét emne, som blogindlægget går i dybden med. 

 

>